Plácido Domingo presideix la final de les audicions per a la huitena promoció del Centre de Perfeccionament que porta el seu nom i té seu al Palau de les Arts Reina Sofía, un procés que per primera vegada és obert al públic general.
L’artista madrileny encapçala el jurat en el qual, per primera vegada, figuren directors d’altres teatres com ara Joan Matabosch, director artístic del teatre Reial; o Umberto Fanni, director general de la Royal Opera House de Muscat (Oman), a més de Davide Livermore en la seua doble faceta de director artístic de Les Arts i del Centre Plácido Domingo i Enedina Lloris, membre del claustre del Centre Plácido Domingo.
Un total de 34 cantants opten a les 15 places que Les Arts ofereix enguany. El procés de selecció va començar el passat 17 de juny al centre d’arts, amb tres jornades d’audicions eliminatòries, a les quals es van presentar més de 100 cantants de 34 països d’Amèrica, Àsia, Europa i Oceania. Els 34 finalistes han participat aquesta setmana en un taller de treball amb Davide Livermore per a avaluar també altres qualitats, com ara l’actitud davant del treball individual o en equip.
Els artistes que superen la final començaran la seua formació a Les Arts el pròxim 1 de setembre. El curs, que s’estén fins al juliol de 2017, inclou matèries com ara tècnica vocal, interpretació, idiomes, expressió corporal, tècnica Alexander i psicologia, junt amb classes magistrals de bel canto, recitatiu, repertori barroc i de prosa.
A més de Plácido Domingo, impulsor i mentor del Centre, i de Davide Livermore, en la seua faceta de director artístic, destacats professionals com Fabio Biondi, Manuela Custer, Enedina Lloris i Franca Mattiuci formen part del claustre de professionals que compartiran coneixements i experiència amb els jóvens artistes.
Acomiadament de la setena promoció
D’altra banda, els alumnes de la setena promoció posaran punt final a la seua activitat al Centre Plácido Domingo demà dissabte, a les 19.00 h, al Teatre Martín i Soler, amb un recital en què estaran acompanyats pel prestigiós pianista repertorista Roger Vignoles.
El programa està format per obres del repertori francés, amb autors com Bizet, Chausson, Gounod, Hahn, Ibert, Poulenc, Ravel i Saint-Saëns.
Federica Alfano, Pablo Aranday, Elisa Barbero, Mariam Battistelli, Michael Borth, Federica di Trapani, Emmanuel Faraldo, Karen Gardeazabal, Tatiana Irizarry, Nozomi Kato, Fabian Lara, Alejandro López i Iuliia Safonova clausuren un curs acadèmic en què el Centre Plácido Domingo s’ha consolidat com un pilar fonamental en l’activitat de Les Arts.
Els jóvens artistes han protagonitzat alguns dels capítols més elogiats de la desena temporada, com ara el descobriment de l’òpera ‘Silla’, de Händel, amb direcció musical de Fabio Biondi, en una nova producció d’Alessandra Premoli, o l’estrena a Espanya de l’òpera contemporània ‘Café Kafka’, del valencià Francisco Coll, amb Christopher Franklin en el podi i un nou muntatge a càrrec d’Alexander Herold.
Els cantants del Centre han collit també destacats èxits amb el concert-espectacle ‘Qué son las nubes’, en homenatge a l’aniversari de Mozart, o el ‘Concert de Bel Canto’ que, sota la batuta de Gregory Kunde, va esgotar les localitats el passat mes de març.
Així mateix, la seua presència ha sigut una constant en els repartiments de muntatges i concerts de la Sala Principal i l’Auditori dins de la temporada d’abonament.
Roger Vignoles està considerat com un dels més distingits pianistes acompanyants del panorama internacional. En el transcurs de la seua carrera, ha col·laborat amb cantants com: Elisabeth Söderström, Dame Kiri Te Kanawa, Sir Thomas Allen, Barbara Bonney, Kathleen Battle, Christine Brewer, Brigitte Fassbaender, Bernarda Fink, Susan Graham, Thomas Hampson, Lorraine Hunt Lieberson, Dame Felicity Lott, Mark Padmore, John Mark Ainsley, Roderick Williams, Joan Rodgers, Sarah Walker, Measha Brueggergosman i Kate Royal.
És una figura habitual en els més destacats auditoris i sales de concerts del món com ara Wigmore Hall, Philharmonie de Colònia, Konzerthaus de Viena, Musikverein de Viena, Royal Concertgebouw, Musee d’Orsay, Carnegie Hall, Frick Collection a Nova York, La Scala de Milà, Ópera de Fráncfort, Théatre des Champs-Élysées, Schubertiade Schwarzenberg, Beethovenfest de Bonn o el Festival de Baden-Baden.