Les Arts estrena ‘Il viaggio a Reims’ de Rossini, en una producció de Damiano Michieletto i direcció musical de Francesco Lanzillotta - Les Arts

Les Arts estrena ‘Il viaggio a Reims’ de Rossini, en una producció de Damiano Michieletto i direcció musical de Francesco Lanzillotta

El Palau de les Arts estrena aquest dissabte, 29 de febrer, ‘Il viaggio a Reims’, de Gioachino Rossini, en una producció amb direcció musical de Francesco Lanzillotta i posada en escena de Damiano Michieletto.

Les Arts ha presentat hui aquest títol amb el qual conclou la ‘Marató Rossini’, el cicle d’òpera, concerts, recitals, activitats gastronòmiques, música DJ, col·loquis i cinema al voltant de la figura d’aquest compositor, que ha sigut realitzat en col·laboració amb Turisme.

Juntament amb el director artístic de les Arts, Jesús Iglesias Noriega, han comparegut en roda de premsa, Francesco Lanzillotta, director musical, i Eleonora Gravagnola, assistent de la direcció d’escena.

Iglesias Noriega ha qualificat ‘Il viaggio a Reims’ com “una de les grans apostes de la temporada”. “Musicalment és una autèntica celebració del virtuosisme vocal, una peça inèdita en el repertori de les Arts, que reuneix àries d’excepcional dificultat i enlluernadores peces de conjunt”.

Escènicament, el director artístic, ha destacat la renovadora posada en escena de Damiano Michieletto, amb escenografia de Paolo Fantin, vestuari de Carla Teti i il·luminació d’Alessandro Carletti, coproduïda per la Dutch National & Opera Ballet, Royal Danish Opera Copenhagen i Opera Australia, que, des de la seua estrena a Àmsterdam en 2015, ha collit èxits de públic i crítica a Copenhaguen, Roma, Moscou i Melbourne.

Natural de Roma, Francesco Lanzillotta debuta amb el Cor de la Generalitat i l’Orquestra de la Comunitat Valenciana. Considerat com un dels més destacats directors de la seua generació, el també compositor és des de 2017 director musical del Festival de Macerata, després d’exercir la titularitat de la Filharmònica Arturo Toscanini entre 2014 i 2017.

Per al mestre romà, que va inaugurar amb gran èxit la temporada 2019-2020 de la prestigiosa Semperoper de Dresden amb aquest ‘Dramma giocoso’ en un acte, ‘Il viaggio a Reims’ és “més una cantata que una òpera”.

“Per això ‒ha apuntat‒, és important llegir més enllà de les notes escrites per a acostar-se el més possible a l’estètica rossiniana, i fer que aquesta partitura, amb els seus llargs números tancats i dificultats vocals, puga discórrer de manera fluida”.

En aquesta mateixa línia ha prosseguit Eleonora Gravagnola per a explicar la concepció escènica de Damiano Michieletto, que, davant de la feblesa de la dramatúrgia del llibret ‒la reunió d’alguns representants de les nacionalitats més destacades d’Europa per a assistir a Reims a la coronació de Carles X‒, proposa una nova lectura.

Michieletto crea un món imaginari dins d’un museu, la Golden Lilium Gallery, en el qual conviuen dos grups. D’una banda, personatges contemporanis, els treballadors d’aquesta galeria, que preparen la inauguració d’una exposició. D’altra banda, apareixen una sèrie de caràcters històrics que deambulen per les sales buscant la pintura a la qual pertanyen.

Una situació surrealista, amb la qual el director d’escena venecià crea els ingredients prototípics de les trames rossinianes. Els intèrprets d’aquesta producció d’‘Il viaggio a Reims’ també realitzaran un viatge, però imaginari, a través del qual l’espectador coneixerà el perquè de la presència d’aquests personatges històrics i la seua comesa.

El repartiment d’‘Il viaggio a Reims’ el conformen sòlides i joves veus rossinianes del panorama líric actual, com Albina Shagimuratova, Misha Kiria, Ruth Iniesta i Adrian Sâmpetrean, juntament amb altres que han passat pel cèlebre festival de Pesaro, darrere de l’empremta d’Alberto Zedda, com Mariangela Sicilia, Ruzil Gatin o Sergey Romanovsky, a més de la guanyadora dels Opera Awards 2019 a la millor veu jove, Marina Viotti, l’espanyol César San Martín i el prestigiós Fabio Capitanucci.

L’elenc es completa amb els intèrprets del Centre de Perfeccionament Plácido Domingo: Max Hochmuth, Joel Williams, Aida Gimeno, Evgeniya Khomutova i Omar Lara, el tenor valencià Gonzalo Manglano i Francesca Cucuzza.

A més de l’estrena aquest pròxim dissabte, les Arts ha programat ‘Il viaggio a Reims’ els dies 3, 6, 10 i 14 de març.

Preestrena fins a 28

Així mateix, Jesús Iglesias Noriega ha recordat que el dijous 27, les Arts celebrarà la preestrena d’‘Il viaggio a Reims’, que es farà exclusivament per a menors de 29 anys.

“Tret del personal d’atenció al públic, no hi haurà ningú que tinga més de 28 anys a la Sala Principal”, ha matisat el director artístic, que ha emmarcat la proposta en la recerca que el públic jove “es reconega com a part de les Arts”.

En aquest sentit, el director artístic ha subratllat l’èxit d’acolliment d’aquesta nova iniciativa, amb més de 1.000 localitats adquirides, i que duplica el nombre d’espectadors menors de 29 anys que van gaudir de la preestrena de ‘La tabernera del puerto’, de Pablo Sorozábal.


Subscriu-te

Coneix les ofertes i els detalls de la programació de Les Arts