REQUIEM
Wolfgang Amadeus MozartÉs el text de l'ofici de difunts cristià, potser, el més profundament humà de tots els que componen el corpus de la seua litúrgia. En ell, la por a la mort i les seues incerteses oculten, no sempre amb idèntica fortuna, un profund amor per la vida la fi de la qual dona sentit a totes les reflexions íntimes que exposen els textos en memòria dels difunts.
Poema d'essència universal i capacitat universalitzant, la preciosa moneda de dues cares que l’officium defunctorum ofereix al creador propícia la lectura vital, esperançada i lluminosa d'un text dramàtic que, a partir d'una literatura que presenta l'ésser humà des de la seua faceta més íntima i menys joiosa, el porta a la seua expressió més multitudinària i a la celebració més exultant de la vida que tant temem perdre.
setembre 2021 |
|||
---|---|---|---|
30 | dijous | 20:00 | |
octubre 2021 |
|||
02 | dissabte | 19:00 | |
03 | diumenge | 18:00 | |
06 | dimecres | 20:00 | |
08 | divendres | 20:00 | |
10 | diumenge | 18:00 |
Equip creatiu
Repartiment
Nova producció del Palau de les Arts Reina Sofía, en coproducció amb el Festival d’Aix-en-Provence, Adelaide Festival, Theatre Basel, Wiener Festwochen i La Monnaie
Audio
Maridatges
En el següent menú retrem homenatge a la vida i a la mort, tal i com Mozart ens va intentar transmetre en la seua última i icònica creació envoltada de misteri.
Aquest passeig gastronòmic el dividirem en 4 actes, inspirats en algunes de les parts de la missa de Requiem, on desplegarem una visió culinària adaptada a l’artista i a l’obra.
Menjar
Introducció: Mozart, que quan a penes tenia cinc anys va composar la seu primera obra i que, amb sis, ja dominava tres instruments a la perfecció, viatjava amb el seu pare i mentor, Leopold Mozart, per distintes regions per a oferir espectacles i amb l’afany de treballar per la música i per a la música, tal i com va fer fins a la seua mort. En un dels viatges per Itàlia, es relata un dels plats preferits del compositor, que des de ben jove ja era de menjar bé.
Del plat original “Guatles al vi blanc i meló”:
“Guatles en escabetx de vi blanc, pesto roig i meló”.
Maridatge: Lion Grüner Veltiner 2018, Sohm & Kracher. Niederösterreich, Àustria.
Seqüència: És sabut que el Requiem, encara que oficialment està firmat per Mozart en la seua totalitat, va ser acabat per un dels seus deixebles, Franz Xaver Süssmayr. Després de morir Mozart, la seua esposa Constance va encomanar a Süssmayr la finalització de l’obra.
En el marc d’aquest esdeveniment, invitem un dels meus mestres a completar aquesta seqüència. Ell és Yelel Cañas i s’ha basat en un dels ingredients preferits del compositor: l’esturió.
“I Mozart es va menjar un esturió…”
Esturió fumat amb pickle de col llombarda i salsa de mantega i fruits rojos.
Maridatge: Furmint 2016 Reserve Trocken, Wenzel. Burgenland, Àustria.
Ofertori: Per a aquest tercer acte, agafem dues idees. D’una banda, el gulasch, que és un plat típic del territori austrohongarés; i, d’altra, el corder, ja que en un dels seus viatges per Anglaterra el descriu com un dels seus plats favorits.
Del plat original “Cuixa de corder al vell estil londinenc”:
“Gulasch de cuixa de corder”
Reinterpretació del gulasch amb cuixa de corder torrada a baixa temperatura amb emulsió de piquillos.
Maridatge: Zwigelt Trocken 2017, Kracher. Burgenland, Àustria.
Comunió: No hi ha comunió sense hòstia. Així que mengeu-ne tots, que aquest és el meu cos.
“Hòstia Sacher”
Desconstrucció de la icònica tortada Sacher vienesa coronada amb una gran hòstia.
Maridatge: Tokaji Furmint 2017, Château Dereszla. Tokaj, Hongria.
Vi