Després de guanyar els concursos Metropolitan Opera National
Council Auditions i Operalia Plácido Domingo, la soprano
guipuscoana Ainhoa Arteta inicia una carrera internacional que l’ha
portat a teatres i auditoris com el Metropolitan i el Carnegie Hall
de Nova York, Covent Garden de Londres, San Carlo de Nàpols,
Bayerische Staatsoper de Munic, Arena de Verona, Deutsche Oper de
Berlín, així com les òperes de Washington, Houston i San
Francisco.
Ha cantat Cyrano de Bergerac junt amb Plácido Domingo a
San Francisco i al Teatro Real; La bohème al Metropolitan,
la Scala de Milà i Mèxic; Turandot, Carmen i
La bohème al Liceu; Le dernier jour d’un condamné
junt amb Roberto Alagna a París; Don Carlo a Oviedo;
Don Giovanni al Teatro Real; Falstaff a San
Francisco i al Covent Garden; Manon Lescaut a Sevilla;
Tosca a Bolonya, Reggio Emilia i São Paulo, a més de
La Wally a Ginebra.
Compagina les seues actuacions operístiques amb recitals i
concerts, dirigida per prestigiosos mestres com Neville Marriner,
Gianandrea Noseda, Vasily Petrenko, Adrian Leaper, Víctor Pablo
Pérez, Friedrich Haider, Pier Giorgio Morandi, Gustavo Dudamel,
Miguel Ángel Gómez Martínez, Frédéric Chaslin o Michael Tilson
Thomas.
Compromisos recents i pròxims inclouen, entre d’altres, Don
Carlo al Teatro Real; Tosca a Mòdena;
Mirentxu al Teatro de la Zarzuela i Katiuska a Oviedo, a
més de nombrosos concerts i recitals.
Natural d’Edimburg, Malcolm Martineau és un dels pianistes
acompanyants més reconeguts de la seua generació. Ha treballat amb
cantants com Thomas Allen, Janet Baker, Olaf Bär, Anna Netrebko,
Elīna Garanča, Dorothea Röschmann, Sarah Connolly, Angela
Gheorghiu, Susan Graham, Thomas Hampson, Della Jones, Simon
Keenlyside, Angelika Kirchschlager, Felicity Lott, Christopher
Maltman, Karita Mattila, Ann Murray, Anne Sofie von Otter, Joan
Rodgers, Michael Schade, Frederica von Stade, Sarah Walker i Bryn
Terfel.
Actua en sales de prestigi internacional, entre elles Wigmore Hall
i Barbican de Londres; la Scala de Milà; el Châtelet de París;
Liceu de Barcelona; Philharmonie i Konzerthaus de Berlín;
Concertgebouw d’Amsterdam; Konzerthaus i Musikverein de Viena;
Carnegie Hall de Nova York, i als Festivals d’Ais de Provença,
Viena, Edimburg, Schubertiade, Munich i Salzburg.
Entre les seues gravacions destaquen la integral de les cançons
populars de Beethoven, Schubert, Schumann i recitals amb Bryn
Terfel, Simon Keenlyside, Angela Gheorghiu, Barbara Bonney,
Magdalena Kozena, Della Jones, Susan Bullock, Solveig Kringelborn,
Anne Schwanewilms, Dorothea Röschmann i Christiane Karg; les
cançons completes de Fauré i les cançons populars de Britten, a més
dels cicles de cançons completes de Poulenc, Britten, Schubert i
Mendelssohn-Bartholdy.